پیشنهاد سردبیر

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای گفت: در قطر کارگر ۲۰۰۰ دلار می‌گیرند؛ اما استاد دانشگاه ما ۱۰۰۰ دلار می‌گیرد. باید سقف پرداختی استادان حذف شود.

کارگر در قطر ۲۰۰۰ دلار می‌گیرد؛ استاد دانشگاه ایرانی  ۱۰۰۰ دلار

منادی سفیدان در نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است، با بیان اینکه ایده وفاق ملی دولت چهاردهم ایده خوبی است و باید به آن توجه شود، گفت: امیدواریم این ایده در وزارت علوم توسط وزیر علوم نیز اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد من این است که وزیر علوم با تک تک روسای دانشگاه‌ها گفت و گو کند؛ چرا که اساس وفاق گفت و گو است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما در بحث مجلس به آموزش نگاه ویژه‌ای داریم و معتقد هستیم آموزش امر یکپارچه است. با عربستان و ترکیه در قابت هستیم و متاسفانه این دو کشور از ما جلو زدند.

منادی به رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: ما ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت گرفتیم و به معلمان پرداخت کردیم این کار برای ثبات امنیتی جامعه و تامین معیشت معلمان کمک کرد.

وی افزود: ما برای افزایش همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دو وزارتخانه تلاش می کنیم.

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کمبود معلم در کشور اشاره و تاکید کرد: در گذشته ما حدود ۱۲ میلیون دانش آموز و یک میلیون و ۱۰۰ معلم داشتیم؛ اما امروز ۱۷ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم داریم و سال گذشته ۴۵ روز معلم نداشتیم.

وی بر ضرورت حذف سقف پرداختی استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در قطر کارگر ۲۰۰۰ دلار می‌گیرند؛ اما استاد دانشگاه ما  ۱۰۰۰ دلار می‌گیرد. باید سقف پرداختی استادان حذف شود.

منادی از آمادگی مجلس شورای اسلامی به وزارت علوم خبر داد و گفت:  الان همه مدیران دانشگاه‌ها می‌ترسند که می‌مانیم یا می‌رویم. باید به آن ها گفت شما کار خود را پیگیری کنید.

رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: من دوره انتخابات خیلی از روسای دانشگاه‌ها را صدا زدم گفتم اگر از پزشکیان حمایت کنید ضرر نمی‌کنید اگر رای نیاورد من پشتتان هستم.

منادی در پایان خطاب به دانشگاه‌ها تاکید کرد: از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌خواهم مسئله اتباع که به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است را حل مسئله کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.